fredag 19 april 2013

Gyllene fynd!

Hej i vårsolen!

Igår var jag på loppisrunda! Det var ett tag sedan jag lyckades fynda något men igår blev det full pott!

Jag har länge letat efter guldspeglar och jag har letat speciellt efter en större rokokospegel som jag planerat ha i vårt blivande sovrum! Igår hittade jag den plus en till vacker spegel i oscariansk stil! Blev sååå glad!

Jag har sedan tidigare hittat ett konsolbord i gustaviansk stil som jag ska fixa en bordsskiva till (tänkte ge mig på att försöka marmorera bordskivan själv med vit och svart målarfärg samt högblank lack) och den fina rokokospegeln kommer att passa perfekt ihop med konsolbordet!

Kunde inte låta bli att hänga upp speglarna i vårt nyrenoverade blivande sovrum:) Jag ska byta ut det lilla vita klaffbordet mot ett antikt vitt skrivbord med mässingsbeslag senare...

Och så har vi äntligen valt och beställt tapeterna till vardagsrummet! Det blev en vacker medaljongtapet med mönster i silver och pärlemor mot en ljust linnebeige bakgrund! Tror det kommer att bli bra!

Nu står en skön helg framför oss men denna helg ska vi inte tillbringa i "Kråkslottet" och renovera! Nej det står bokslut på schemat och lite trädgårdsfix så jag håller tummarna för att det blir härligt väder:)

Ha en trevlig helg!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar